när jag tänkte på dig, kände du mig, genom antennerna och satelliterna?

av appelpaj

har slutat att spy överallt nu. glad över det. så mycket känslor i kroppen. det snurrar av allt nytt. och samtidigt känner jag mig säker. på mig och vad jag kan hantera och vilken nivå av stress jag klarar av. jag säger nej till massa saker nu. utan att må illa av det. känns som om jag tar tillbaka energin jag har lagt på annat onödigt som oro över saker jag inte kan hantera till oro är det som är viktigt i livet. jag kommer fixa jobbet. fixar jag det inte blir jag sjukskriven. så. inte svårare än så. andra får tänka det dom vill om det. nu är det jag och vårt barn som är viktigt.

det är torsdag. och jag lyssnar på moneybrother i köket. älskade katten sover i köksfönstret. jag ska boka hotell inför en liten resa. bädda sängen och gå promenad. och jag mest gråter hela tiden. har troligen mycket hormoner i min lilla kropp.

 

