i tisdags såg vi ett hjärta som slog.

av appelpaj

jag måste få skriva det. för det går inte hålla det inne. allt jag tänker och känner behöver få pysas ut. jag är gravid. första känslochoken har precis lagt sig. det kändes allra först liksom helt fullkomligt konstigt. att en varelse växte i mig. jag grät mest hela tiden, illamåendet har varit och är fruktansvärt och mycket känslor kom upp. som frågor om det verkligen är värt detta? nu vet jag. att det är precis detta jag önskat så länge. inte illamåendet utan resultatet av det. en bebis. som är vår. än så länge hoppas jag varje dag att pricken i magen vill stanna kvar för det är ganska tidigt än. vecka 10 ungefär. i tisdags såg vi ett hjärta som slog och allt med stress och jobb och människor som tar energi finns inte i min värld mer. ett liv i min mage. det är större än jag trott. ikväll ska mamma och pappa få veta. och fira med äppelpaj. 

