om en kommande semestervecka.

av appelpaj

Nu är jag ledig i en vecka. Vill leva. Ska skriva. Sy. Ska eventuellt starta upp ett stort sy projekt med en vän. Har hittat fina tyger. Ska vara ute mycket. Vara med finaste katten. Läsa i förhoppningsvis sol i gräset. Söka jobb i på fina platser där man kan andas. Där man kan vara både svag och stark. Där det är möjligt. Fira två år med min kärlek. Tänka på allt som är fint. Kärlek. Att jag har honom. Att han är bäst och får mig så lycklig. Att han vill leva med mig och vill ha familj ihop. Att han viskar ord i örat varje morgon. Att han är bäst och han är min. Sova eftermiddag. Kanske läsa murakamis 1Q84, som jag vid de första 50 sidorna inte fastnade för. Men jag älskade ändå alla hans andra böcker (kanske inte ‘vad jag pratar om när jag pratar om löpning). Helt enkelt leva och hinna med livet och min sjukdom i en vecka. Behövligt.

