if you ever need a stranger to sing at your wedding

av appelpaj

tar en dyr buss till hemstaden. går till biblioteket och tänker. på hur det var exakt här för då 10 år sedan. när detta var platsen jag hängde på jämt. alla raster, vissa lektioner och innan träningarna. träffar min gamla fina vän H och hennes 1 åriga son. övar på att tänka och känna. och jag lär mig massor. och jag vill inte ha ett jobb där jag sliter mig i stycken. vill inte ha en sådan karriär. åker hem. äter knäckebröd och lyssnar på jens lekman. gråter högljutt när jag hör honom sjunga if you ever need a stranger . det känns som om livet är för kravfyllt just nu. vill bara ligga och låta det gå förbi mig. så jag gör det. tänk ändå att dessa möjligheter finns i mitt land. att detta inte är självklart med sjukskrivning i alla länder. lägger mig tyst. orkar inte ens röra andra delen av hungerspelen. tystnad. 

