allt som är dumt.

av appelpaj

dagen började med ångest på jobbet. pusslande för att alla skulle vara på plats, i tid, två sjuka, ringa vikarier, någons cykel pajjade, någons hund var sjuk. allt skedde. jag hinner inget inget av mitt jobb. alltså samtal med barn, dokumentation och stötta lärare, samtal med föräldrar. blev arg, besviken, vet inte hur jag ska komma ur det. någon ringer och ber att få in information skriftligt via mail, ni NU! orkar inte. gråter, kramar en snäll lärare. diabetes kraschar. orkar inte. gör det mest akuta. åker hem. alltså hur ska detta funka? fem kollegor kommer troligen att sluta, vikariat som måste bort. stadsdelen ska spara. chefen tror inte skolan kommer att öppna i höst. blir så ledsen, vill att det ska funka. jag kämpar men min kropp orkar inte mer. har dåligt samvete, gnäller o gråter. mina blodvärden är väldigt dåliga. nu ska jag sova bort allt dumt. det värsta dumma. 

