att vara själv en lördagkväll (och riktigt njuta).

av appelpaj

Så fantastiskt underbart att vara hemma en lördagskväll ensam, bara hänga. Sticka lite, äta lite, vika tvätt, läsa tidningar. Ja typ allt annat än vad man tänker sig en lördag. Men det bästa, vara nöjd. Ensamhet har varit så svårt för mig. Både i mitt förra förhållande men framförallt tiden som singel. Hur förväntningarna på kvällen inte blev som drömmen. Och att jag kände att det var ett misslyckande att vara ensam. Jag tyckte till och med att en hel kväll med mig själv var fruktansvärd och jobbig, bara ångest. Ätande ångest. Vågade mig inte ens på sådana situationer. Nu kan jag längta och ha rimliga förhoppningar om kvällar både i mitt egna sällskap och med andra. Är glad att jag nått hit. Att jag själv är ett riktigt bra sällskap. Att inte känna sig tvingad att söka sällskap för att mota ångesten. Som jag jobbat med detta, men så lycklig jag är för allt jag gjort.

Vad tänker ni? Trivs du i ditt egna sällskap? Hur gör du för att må bra?

Kram.

