om tjock mage, bröllopsdrömmar och en lurvig katt.

av appelpaj

jag vill så mycket. och jag har längtat länge efter att livet ska börja. vill dra på mig en tröja, känna att magen inte får plats snart. vill ta av mig en vacker utvald ring när jag diskar. lägga den försiktigt på samma plats. alltid alltid. vill tänka på bröllopsfrisyrer. tänka, kanske lugg, kanske fjädrar i håret. ta helgerna som möjliga loppisturer, fynda dekorationer till den viktiga dagen. han i mitt liv, jag faktiskt inte trodde på. han är här och jag är så lycklig. han är min. han vill. men vi pratar mest om hur man börjar. när bestämmer man om att nu, nu gör vi barn. jag vill bara göra. inte ladda för mycket, fast samtidigt såklart vilja till 100 procent. väntar nog kanske ett halvår. och jag längtar.

och till sommaren vill vi ha katt. en lurvig, kanske långhårig. strykandes runt fötter, ben. jag längtar efter mer liv i livet.

 

 

