sol och snö, och tårar och trötthet.

av appelpaj

såhär är det tydligen. det går att vara sjukskriven. men då måste man välja. antigen kör man på helt så man är så slut att inte klara något alls. då kan man bli sjukskriven en kort period (relativt enkelt). men säger man till innan, som jag. att snart klarar jag inte mer, min diabetes tär på mig för mycket just nu. jag är trött och behöver lite avlastning. lite hjälp. kanske sjukskriven på 30-50 procent i någon månad. det är omöjligt. jag känner att jag faktiskt inte klarar jobba heltid. måste alla människor klara det? vad gör dem som väljer bort det? vad finns det för alternativ för mig? vill jobba, men kanske 75 procent. ska man fråga om att gå ner i tid på jobbet? orkar inte. ser inga möjligheter.

hur är det möjligt att vi har det såhär?

efter en dag på jobbet efter tre dagar sjukdom orkade jag inte idag. min läkare skulle se tills på fredags vilka alternativ som fanns. och sjukskriven 100 procent är troligen det enda alternativet. känns så deppigt. jag bara gråter och gråter. såg sex and the city. det var skönt.

 

 

 

 

 

