snart går jag sönder.

av appelpaj

kanske orkar jag inte mer nu. med min sjukdom. med jobb som alltid är stressigt. som aldrig tar slut. med tid som inte finns. och i onsdags gav kroppen upp. fick ännu en dunder förkylning. halsont. snuva. huvudvärk. och jag som längtat till denna helg. med resa till pojkvännens familj. nu sitter jag trött och funderar på vad jag ska göra. åka, inte åka.

ska det vara såhär svårt att få livet att gå ihop. mitt svar är nej. för jag är borta från sju på morgonen till halv sex på kvällen, alltså 10,5 timmar varje dygn. sover ca 7 timmar. sedan vill jag yoga, träna innebandy, ha virkkvällar med fina vänner och laga mat med han jag älskar. läsa bok. gå promenader. och jag tycker inte det är orimliga krav. jag vill i alla fall inte ha det såhär. nu är det jag som tar ansvar för mitt mående. ska inte skylla på chefer, stress, andra, nu är det jag som vill bestämma.

jag skäms nästan. är det fel att inte orka/ vilja jobba så mycket? jag går snart sönder.

