om yoga och hur saker ska bli.

av appelpaj

något måste jag göra. för mig själv. för min egna kropp. för att jag liksom bara måste. testade yoga i höstas. blev nästan helt fångad. nu testade jag en annan lärare på samma ställe. vilket lyft. känner hur ryggen, nacken och andningen är frisk. hon var fin. och kom ihåg mitt namn efter första gången hon hörde det. jag tänker att mina yogatorsdagar ska bli början på helgen, för även om jag arbetar fredagar, vill jag redan på torsdag varva ner. tänka mig lugnare.

våren ska bli bra. ljus. promenader med pojkvännen på klippor i skogen. vänner på grillkvällar på gräset. leka med den kommande katten. läsa/ lyssna på böcker i sköna utomhusmöbler. helg med vänner i något annat land. tända ljus utomhus. planera sommaren. kyssas.

detta blir bra. låt dig inte stressas sönder. av andras ord och krav. krav som din egna kropp säger nej till, är ett nej och inget annat.

