allt jag känner känns så mycket.

av appelpaj

så jag går omkring och saknar. längtar efter något som ska börja. en tid. en stund av kärlek utan allt det andra. ett jobb som skaver ett självförtroende som sviker. saknar att vara nära dig min vän. förstår om du har mycket nu. och jag ringer dig inte längre lika ofta. liksom orkar inte. fast jag vet att jag vill. orkar väldigt lite. så lite att det nästan inget finns kvar för mig. allt jag har ger jag bort. det är fel. inser så klart det. behöver bryta det. saknar dina ord om natten, min vän som alltid skickade mig styrkeord. saknar honom jag en gång kände som nu är en skugga. och sorgen över att kroppen inte fungerar. oro över cystor, värden i mitt blod. jag behöver dig igen. saknar mina långsamma morgonar. när jag andades tyst. tänkte massa och hade tid att sticka en mössa. saknar att gå i regnet där jag bodde förut. titta i affärer. jag känner inte mig längre.

