bara ord om allt det där.

av appelpaj

julen är här. försöker hinna ta in den. vägrar låta julen gå fort förbi utan julkänslor. imorgon är det jag som åker och köper en adventskalender. såklart kalender utan choklad. och på eftermiddagen hoppas jag få till ett lussekattsbak.

och den där ensamheten jag alltid så innerligt hatat ligger mjuk och trött omkring mig idag. ensam hemma och ensam i sängen och jag tycker det är konstigt, men jag väljer att njuta av det idag. för två år sedan hade jag panikångest inför mina ensamma nätter som nybliven singel. idag kan jag pratat med honom utan att tänka dumt. idag kan jag se han var bra för mig då. och vad grym jag är som valde en så fantastiskt bra första pojkvän. men vad ännu grymmare jag är nu som valt en ännu bättre pojkvän idag.

och så vill jags kriva ord om längtan. att få tid och tankar att flyta. och att jag om två veckor tar min pojkvän i handen och åker till berlin.

