månadens, eller kanske årets viktigaste insikt.

av appelpaj

Jag måste bli bättre på att stå för det jag tror på. Den jag är. Inte förminska mig själv. Alltså jag gör så mycket bra. Men är ändå bäst på att se det jag inte hinner med på jobbet, det jag är mindre bra på. Det är väl klart att jag inte kan allt allt i min roll som kurator. Jag är 27, nyutbildad.

Jag vill inte tänka på mig själv och känna att: är dessa kläder passande en dag som denna. Ska jag ha klänning eller blir stora byxor bättre i andras ögon.

Vill inte tänka: att när någon inte lyssnar, hör eller förstår mig, ligger allt på mig.

Vill inte behöva gå omkring och anpassa mig jämt. Alltså i varenda timma. Flera gånger. Det måste räcka med att vara den jag ÄR. Snurrig, glad, modig, färgglad. Men osäkerheten i många situationer gör mig tyst, stressad och avvaktande. Jag förstår att det är svårt men jag behöver öva detta. Känns som en lugn lång suck att inse detta riktigt djupt in.

