om mormorsrutor, öl & fredag.

av appelpaj

20110909-194533.jpg

Det är fredag. Jag mår bra. Och jag får kvällen för mig själv. Behövde det. För sånt kan man väl få längta till. Trots att jag verkligen ikke längtar till när min älskade Axel ska bort och jobba på andra sidan jorden i drygt två veckor. Men idag blir det jag, mormorsrutorna, en öl och bygga ihop en garderob. Och så känner jag en dum grej. En avundsjuka. Hur jag inte vill men ändå känner. När min pojkvän ska träffa sin gamla tjej. Men mest blir jag ledsen för han tyckte att det var jobbigt att jag träffade min förra pojkvän. Som jag nu knappt hör av mer. Då tycker man ju att det borde gälla åt alla håll. Är dumt nog ganska nere av detta. Eller mer att det skaver i min fina period just nu. Bort med det dumma. Bort nu.

