träning och ångest. hjälpte mig.

av appelpaj

Kan berätta att min träning med mitt lag räddade mig från mycket. Då för två år sedan när jag och min dåvarande pojkvän gjort slut hade jag konstant ångest. Ibland panik, men en smärta jag aldrig känt tidigare. Varje andetag i två månader var som knivar i magen, och mina luftrör kändes så små och trånga. Jag grät varje timme, fick träna på att andas varje dag. En fruktansvärd tid, men jag lärde mig så mycket. Att jag måste öva på att vara ensam, för jag vill inte ha ångest när jag är själv. Vill kunna vara ensam och samtidigt må bra. Med min förra pojkvän tränade jag långsamt bort min styrka. Han är fin, men det var inte vi. Inte sista månaderna i alla fall. Då tvingade han mig till träningen, körde mig dit för han visste att trots att det var hemskt svårt skulle jag få några minuters endorfiner i kroppen. Jag var alltid lugn en stund efter och jag levde för de stunderna. Lärde mig sakta att använda denna andningen i andra stunder. Och mina vänner kramade mig och jag lärde mig att överleva. Varje dag var hemsk. Men jag trodde på mic. Jag visste att jag måste få vara hemskt ledsen, arg, allt. Sedan ville jag lämna ångesten och vår relation bakom mig. Och jag klarade och känner mig så glad. Jag kan!

