om att nu snart börjar vårt liv ihop. med söndagsregn och gemensam tvättkorg.

av appelpaj

Här ska jag snart bo. Med min kärlek. Tjugo minuter från stan, med träd och skog bredvid husen och bussplats alldeles nära. Med trägolv, många fönster och gammal köksinredning. Med en övervåning och utsikt över träden. Med väldigt mycket plats, ett helt rum för våra saker.

Jag tänker mig där sittandes under trädet i höst. Med kaffe och filt. Och honom alltid nära. Hans kyssar. Middagar. Bubbel och badkarsromantik. Långsamma regniga söndag. Promenader, stora tröjor, kompisar som kommer hit och stickar halsdukar och tid för oss och vårt kommande liv. Drömmandes om en lurvig katt. Kärlek och tårar. Men livet nu med honom börjar och det känns så helrätt. Nu är det faktiskt min tur att älska vansinnigt mycket!

20110814-231111.jpg

