med lillebror och simmar i barndomssjön.

av appelpaj

Har simmat i sjön jag badade i varje sommarlov. Med lillebror. Världens bästa minsta lillebror. För jag har även världens bästa största lillebror. Kaffe i termos. Vindruvor. Kanelbullar. Och tystnaden och avlägsna barnskratt. I randig och prickig bikini och jag älskar mitt stora fluffiga ronjahår. Just här i tankar och plats vill jag vara. Just här. Inget annat behövs. Just här.

Men något finns. Det skaver inte men det finns. Och att jag förra året var 9 kilo lättare gör att jag tänker. Men jag vet att mina 57 kilo inte är mycket alls till min längd. Men jag känner helt klart skillnad. Jag är så varm, mjuk och känslan i mig är att jag numera ses som mullig och snygg. Och det är kanske så det är. När man är lycklig och gillar mat till skillnad från förra våren när jag grät och saknade och mat blev ett alldeles för stort projekt med ångest och ensamhet.

