när jag vill sova i din blommiga sommarstuga.

av appelpaj

idag är molnen tunna och jag känner mig likadan. genomskinnlig och tunn. på detdär vackra sättet. lyssnar på jens lekman och allt kommer över mig. hur livet helt plöstsligt kom tillbaka med mer känslor än någonsin. men ändå det jag saknar. någons bror. någons mormor och en underbar kusin. när jag sa att jag inte ville dela mer dagar med dig menade jag faktiskt inte att allt det andra också skulle ta slut. jag ville faktiskt ha kvar mina saker i din sommarstuga. besöka dig och våra vänner där. bada om nätterna och träffas utan att andra ska bry sig. du var den mest självklara och ibland känns det som att du är min hemlighet. för mina vänner frågar försiktigt om dig och dina vänner frågar tyst om hur jag har det. helst av allt vill jag visa dig allt jag har. vilken fantastiskt fin pojkvän jag har nu. vart jag ska flytta och mina underbara vän som du aldrig hann träffa. henne hade du gillat. inte alls för att skryta utan för att jag vill att du vet. du som är så stor del av mig. men du försvinner mer och mer. kanske är det så det ska vara. att en gammal pojkvän inte får ta plats mer. även om man faktiskt vill. även om han är värd all vänskap jag någonsin haft.

 

