om att vara fem år och inte leva längre.

av appelpaj

Idag begravs en tjej. Hon är 5 år. Eller var 5 år. Hon hade haft cancer i mer än halva sitt liv. Det fanns inga fler mediciner. Inget hopp efter tre behandlingar. Och det är för svårt att ta in. Att 5 åriga tjejer kan dö. Att hon får ligga och vänta ut döden när hon borde göra helt andra saker. Upptäcka fina fjärilar, få skrapsår på knäna, lära sig cykla och äta bullar i gräset. Och så fruktansvärt att storasyskon förlorar sin lillasyster. på sommarlovets första dagar. Och att föräldrar ska behöva gå igenom en begravning. Sitt barns begravning.

Jag kan inte göra något åt det. Livet är såhär hemskt ibland. Och i all min egna gnäll får jag nu ta in detta. Perspektiv på hur jag ska njuta av allt vackert jag ännu har. Och tänka på att en liten tjej inte längre har ont.

Ta hand om varandra!

