tänker in i framtiden och hoppas att jag får nytt jobb.

av appelpaj

Först tror jag att jag tappat bort mitt anställningsbevis. Klant. Men sen inser jag att jag bara har skrivit under ett timvik jag gått på. När jag sedan tjatar i en veckas tid får jag det tillslut. Trots att INGA skrivare egentligen fungerar. Får till sist avtalet, med ett datum två månader senare. Detta stryker min chef sedan över och skriver det riktiga datumet efter övertalan från mig. Alltså det känns inte så seriöst att visa upp detta med bläcköverstrykningar. För jag ska på intervju på ett jobb jag tror jag verkligen vill ha. Alltså det låter drömaktigt. Är nervös. Hur gör man på intervjuer när man verkligen verkligen vill ha ett jobb? Så att de fattar att ja denna tjej är faktiskt riktigt bra, klok och drivande. För det är jag. Försöker peppa mig. Så. Återkommer.

