ett dygn då allt händer. kärlek är större än allt jag har.

av appelpaj

jag köpte en lägenhet idag. tillsammans med min pojkvän. det känns. i hela kroppen. läskigt och modigt. och helt rätt. och igår satt vi i bilen utanför vårt framtida hem. regnet föll på bilrutan och han höll mig i handen. och vi var säkert tysta i en minut. fick inte fram orden. han satt där. och jag satt där. och allt var vi. och hans ögon minuten efter denna var ärliga och djupa. som alltid. och hans blick just där var nära att få mina tårar att rinna. av glädjerus. och vi firar med jordgubbar och våfflor och mina hjärtslag går inte ner. ligger vaken. hör honom andas tunga andetag. min hand på hans bröst. mitt huvud mot hans axel. inget bättre än just där. inget. aldrig innan. så genomrätt. allt. och någonstans efter att klockan blivit sent somnar jag. varm och av ljudet från träd och fåglar genom det öppna fönstret. och de första orden jag hör på morgon är hans ord och hur mycket han älskar mig. och detta innan jag öppnat ögonen. för han vet att jag hör. jag är vaken när jag blundar när ljuset i sovrummet är alltför vitt. och jag känner jag mig så älskad och vacker.

(mina ord är aldrig slut, men det är så vansinnigt svårt att förstå att han, han, är min. vill leva med mig. och samtidigt som jag helt och full är medveten om att han älskar mig. för det går inte att inte se. hans kärlek lever genom allt omkring mig).

några timmar senare när jag ha föreslagit för vår mäklare att köpa en moped och sagt att vi inte behöver barngrindar då jag inte tror att någon av oss kommer ramla ner för trappan är lägenheten vår. jag sitter där. vuxen och barnslig. allt är jag. och jag lägger försiktigt min hand på hans ben. för att nästan stoppa världen. för det snurrar och jag ramlar. för jag vill hålla hårt om det stora vackra vi har. kärlek och glädje. upplevelser och resor. presenter och många lördagsmorgonar. stunder av åtra och både mjuk och hett sex. allt och allt. inget mindre än så. för sådan är han. min kärlek. allt och i framtiden.

 

 

