hur ensamheten kan vara.

av appelpaj

så rädd jag har varit. och ibland ännu är. ensamhet är det jag avskytt. har inte lärt mig vara ensam och jag har inte uppskattat det. att vara själv har ofta för mig betytt ensammast i världen. ingen älskar dig. och sådana hemska tankar skapar ångest. vill aldrig bli lämnad. vill hålla kvar i allt. även om det inte är bra hålla kvar saker. jag har fått tvinga mig att vara själv. fått inse att jag haft fel i mycket. men också att ensamhet är en del av ett vuxet liv. och sådant behöver jag klara av. och jag undrar varför inte jag har lärt mig detta. beror det på mina föräldrar. att jag alltid haft syskon omkring mig. nästan aldrig sovit själv i ett hem. jag vet faktiskt inte. det viktigaste just nu är att jag kan detta. en dag kan bli riktigt skön i mitt egna sällskap. jag är kul, kreativ och när jag gör roliga saker är det underbart att umgås med mig själv. men ändå har jag så mycket kvar att lära om mig.

