om att bryta ett revben på en tisdag.

av appelpaj

det åskar hela natten och jag sover hårt. vaknar tidigt och du ska iväg. till flygplatsen. du säger godmorgon och berättar att vädret har hållit dig vaken i många timmar i natt. och jag har inte märkt något. och jag förstår inte varför eller så gör jag precis det. jag gråter inte när du ska bort i flera dagar och nätter. inte som med tidigare pojkvänner. och jag borde förstå. för allt beror på att det är just du. trygghet. jag vet att du älskar mig. alltså verkligen vet vet. känner det och hör det varje dag. och någonstans efter detta bryter jag ett av mina högra revben. och jag nästan njuter av smärtan. för nu slipper jag sakna dig i hjärtat som kan göra så ont. nu smärtar det kroppsligt. och jag går runt i lång vit fiskbens kofta. gör chokladmousse till mig själv. lämnar disken. tänker och älskar honom bara mer mer.

